اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کامپوزیت‌های ساده و هیبریدی با سیم‌های حافظه‌دار ساخته شد

دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان موفق به ساخت کامپوزیت‌های ساده و هیبریدی با سیم‌های حافظه‌دار شد.

کامپوزیت‌های ساده و هیبریدی با سیم‌های حافظه‌دار ساخته شد

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، پرورش پنجه‌های کارآمد و تکنسین موردنیاز جامعه است.

رضا نقدی با بیان هدف و تاریخچه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و نیز کشاورزی استان سمنان افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با پرورش نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه صنعت هم‌اکنون در 46 رشته شامل 29 رشته تخصصی و 17 رشته مهندسی اجرایی، بیش از چهار هزار نفر دانشجو را در چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان آموزش می‌دهد.

وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بعد از اتمام تحصیلات دوره کاردانی جذب بازار کار می‌شوند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: این دانشگاه به‌عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کند تا از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

نقدی به توسعه، اشتغال و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و این امر را نشانه توسعه کشور به سمت اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانست که از اهداف و مأموریت اصلی دانشگاه‌های نسل سوم است.

مذاکره با چند شرکت برای بهره‌برداری

میلاد سلیمانی، فارغ‌التحصیل گرایش ماشین ابزار رشته مکانیک ساخت و تولید دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس: خوشبختانه درسی که در این دانشگاه خواندم، ثمره‌اش پایان‌نامه‌ام شد که به مسأله‌ای نو در سطح کشوری و جهانی که حتی در سطح استان نیز به آن پرداخته نشده بود، منجر شد.

این فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک ساخت و تولید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: در این دانشگاه به ساخت دو محصول کامپوزیت‌های ساده و کامپوزیت‌های هیبریدی با سیم‌های حافظه‌دار پرداختم و در حال مذاکره با چند شرکت برای بهره‌برداری از آن‌ها هستم.

وی افزود: در بیست و هفتمین کنفرانس انجمن مکانیک ایران در دانشگاه تربیت مدرس و پنجمین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی مکانیک جامدات تجربی در بهمن‌ماه سال 98 با دو مقاله انگلیسی با پذیرش ارائه شفاهی ورود کردم.

این نخبه جوان افزود: در یکی از آن‌ها به کامپوزیت‌های ساده و دیگری کامپوزیت‌های هیبریدی با سیم‌های حافظه‌دار پرداختم.

سلیمانی گفت: علاوه بر اینکه به ساخت این محصولات پرداختم، با نرم‌افزار آن را مورد بررسی قرار دادم. خوشبختانه توانستم هر دو مقاله را به‌صورت شفاهی انگلیسی ارائه بدهم که با بازتاب‌های زیادی مواجه شد.

وی تأکید کرد: در دوران تحصیلم در نمایشگاه‌های مختلف با محصولی که ساخته‌ام حضور پیدا کردم و مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفت.

او ادامه داد: در حال مذاکره با چند شرکت برای بهره‌برداری هستم. این کامپوزیت در ضربه‌گیرهای ماشین، کشتی‌سازی، موشک‌سازی و هوافضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/74001/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول